E Ticaret Siteleri İçin SEO İpuçları

ares16

Paylaşım Ekibi
Üyelik Tarihi
15 Aralık 2020
Mesajlar
18
Beğeniler
3
Ticaret: 0 / 0 / 0
E Ticaret Siteleri İçin SEO İpuçları

Web sitelerinin yükselişi için önemli SEO çalışmaları e ticaret siteleri için de şarttır. E ticaret sitesi en kaliteli ürünleri en uygun fiyata satsa bile kullanıcılara ulaşamazsa amacına da ulaşamaz. Bu yüzden SEO ile üst sıralara çıkarak daha fazla kişinin dikkatini çekmelidir.

E ticaret siteleri için SEO çalışması genel hatları ile web sitelerindeki gibidir. Ancak bazı konularda ayrışarak daha ön plana çıkmak için atılması gereken bazı adımlar vardır.

Anahtar Kelime Seçimi

E ticaret sitelerinde asıl amaç alışveriş yapmaktır. İnsanlar almaya karar verdikleri ürün için daha detaylı arama yapar. Bu yüzden anahtar kelimelerde genel ifadeler yerine daha detaylı anahtarlar seçilmelidir. Örneğin erkek ceket kelimesi için pek çok e ticaret sitesi ile yarışmak gerekir. Bunun yerine erkek siyah jean ceket araması rekabeti daraltır ve nokta atışı şekilde sitenize ulaşmalarını sağlar.

Başlıklar, ürün açıklamaları, meta açıklamaları gibi yerlerde mutlaka uzun kuyruklu anahtar kelimelere yer verin. Anahtar kelime analizi yaparak kullanmanız gereken anahtarları daha iyi belirleyebilirsiniz.

Meta Başlığını Doğru Seçin

E ticaret sitesindeki her ürün için bir meta başlığı kullanmak gerekir. Meta açıklamasında anahtar kelimenin yanına teşvik edici açıklamalara yer verin. Yüzde 50 indirim, kampanya, uygun fiyat, hemen sipariş ver gibi harekete geçirici meta başlıkları kullanın.

Meta açıklamasında ise meta başlığına uygun açıklamalara yer verin. Anahtar kelimenin farklı varyasyonlarını kullanın. Birkaç cümle ile kullanıcıların sorularını yanıtlayacak yeterlilikte bilgiler verin. Burada amacınız ürünü en kısa ama en tatmin edici şekilde açıklamaktır.

Mobil Optimizasyon

e ticaret siteleri için SEO çalışması
yaparken mobil optimizasyon ilk sıralarda gelmelidir. Kullanıcılar mobilde ürünleri rahatlıkla incelemeli ve ödeme kısmında da sorun yaşamamalıdır. Mobilden daha fazla alışveriş yapıldığını unutmayın.

Kategorileri Düzenleyin

E ticaret sitesinde doğru ürüne kısa sürede ulaşmak için kategoriler iyi yapılmalıdır. Ana sayfa – kategoriler – ürünler şeklinde ilerlemek idealdir. Eğer büyük bir e-ticaret sitesi alt kategori de eklenebilir. Ancak kategoriler matruşka gibi çoğalmamalıdır. E ticaret sitesi optimizasyonu için sitenin kolay ve kullanışlı olması da şarttır.

URL yapısı da kategorilere uygun şekilde belirlenmelidir. Yine ana sayfa- kategori – ürün şeklinde görünmelidir.

Eğer bir ürüne birden fazla kategoride ulaşmak mümkünse 2 kategori arasında karışıklık yaşanmaması için canonical etiket kullanmalısınız. Aynı ürün için 2 link olmak yerine tek link olacaktır.

Tarama Bütçesini Arttırın

Tarama bütçesi ne kadar çoksa Google tarafından sitenizde taranan sayfa sayısı da bu kadar çoktur. Tarama bütçesinin düşük olması site puanının da düşük olmasına neden olur. Site haritasını güncelleyin, çalışmayan linkleri düzenleyin, aynı olan içerikleri teke indirgeyin, linkleri optimize edin. Bu düzenlemeler sayesinde tarama bütçeniz artacaktır. Ayrıca sitenizi taratarak bağlantı sorunlarını gidermelisiniz.

Stokta Kalmayan Ürünleri Silmeyin

Stokta kalmayan ürünler için stokta yok, gelince haber ver gibi seçenekler koymalısınız. Artık üretilmeyecek bir ürün olsa bile kaldırmak gerekmez. Çünkü bu ürün oldukça etkileşim almıştır. Bu etkileşimler siteniz için gereklidir. Ayrıca kullanıcılar stokta olmayan ürünün alternatiflerine yönelecektir. Bu ürünlerin altına mutlaka benzer ürünleri sunan bir alan ekleyerek sitede kalmaya teşvik edin.

Yeni Ürünler Ekleyin

E ticaret sitesi optimizasyonu
için sitenizi geliştirmeli ve ürünleri çoğaltmalısınız. Eklediğiniz her ürün için yukarıdaki kuralları uygulamayı unutmayın. Önceki ve yeni sayfalar aynı kalitede olmalıdır. Ürün eklerken de kullanıcıların talep ve beklentilerini baz almalısınız. Çok tıklanan ürünler sitenizin de tıklanma sayısını ve alışveriş oranını arttırır.
 
Üst