Google Adwords Kullanırken İpuçları
Google Ads ile firması olan, web sitesi olan, ürün ya da hizmet pazarlayan kişiler reklam vermektedir. Bu şekilde verilen reklamlar Google tarafından ilgili kullanıcılara gösterilir ve tıklanması sağlanır. Her bir tıklama sitenize ziyaretçi gelmesini sağlar. Ayrıca bu kişiler sitenizden mal ya da hizmet alarak müşteri kitlenize de kazandırılabilir.
Reklamlar için en az masrafı yaparak en çok verimi sağlamak gerekir. İşte bu hedefe ulaşmak için bazı ipuçlarına kulak vermeniz gerekir. İşte sizin için Google Ads reklam verme ipuçları nelerdir belirledik.
Açılış Sayfasını Yeniden Düzenleyin
Reklam verirken mutlaka genişletilmiş metin reklamları kullanın ve kullanılabilir tüm ilgi alanlarını doldurun. Reklam metniniz ile sitenizin açılış sayfasını aynı hedefe göre düzenleyin.
Başarılı bir reklam satışla sonuçlanmalıdır. Bunun için müşterideki ilk izlenim çok önemlidir. Açılış sayfanız reklamla tutarlı olmalı ve ziyaretçilerin sayfada kalmasını sağlamalıdır. Reklamda yer alan indirim ya da kampanyalar, diğer tüm vaatler açılış sayfanızda da yer almalıdır. Ziyaretçilerin bunlara tıklayarak sitede daha fazla kalması sağlanmalıdır.
Doğru Anahtar Kelime Seçimi
Reklam için anahtar kelime seçimi ile hitap ettiğiniz kitleye ulaşmak daha kolaydır. Kullanıcıların yaptığı arama ne istediklerini büyük oranda gösterir. Siz de bu anahtar kelimeleri bulabilirseniz tam olarak sizin mal ya da hizmetinizi arayan kişilere ulaşacaksınız.
Anahtar kelime eşleşmesinin doğru olması için negatif anahtar kelimeleri de optimize edin. Böylece sizin ürününüzü aramayan kişiler yönlendirilmez ve reklamlar daha isabetli olur. Ürünün ne olduğunu ve ne olmadığını söyleyerek en doğru kitleye ulaşabilirsiniz.
En fazla tıklanmayı hedefliyorsanız geniş eşleşme sizin için daha uygundur. Yani genel anahtar kelimeler kullanarak daha fazla kişinin reklamınızı görmesini sağlarsınız. Sitenizin ziyaretçi sayısını, popülerliğini arttırmak için doğru yöntemdir. Eğer nokta atışı satış hedefliyorsanız tam eşleşme içeren anahtar kelimeler kullanmak gerekir.
İlk kez Google Ads reklamı verenlerdenseniz önce geniş eşleşme sağlayan anahtar kelimeler hedefleyin. İlerleyen zamanlarda ise bu anahtar kelimeleri daraltarak tam eşleşme sağlayanları tercih edin. Örneğin ilk 1 ay geniş eşleşmeden sonra tam eşleşmeye doğru adım atabilirsiniz.
Coğrafi Bölgeleri Hedefleyin
Pazarınız hangisi olursa olsun mutlaka belirli bir coğrafi bölgeye odaklanmak gerekir. Sadece e ticaret işi yapanlar içi hedef coğrafi bölge çok geniş olabilir. Ancak oteller, avukatlar, tesisatçılar gibi fiziki olarak hizmet veren kişiler mutlaka coğrafi bölge belirlemelidir. Satış ihtimali olan bölgelerdeki reklamlara öncelik verilmelidir.
Mobil Cihaz Optimizasyonu Şart
Günümüzde internet kullanımı büyük oranda mobil cihazlar üzerinden yapılmaktadır. Bu yüzden mobil uyum şarttır. Mobil uyumlu olarak hızla yüklenen siteler daha çok tıklanmaktadır. Reklamlara tıklayarak sitenize gelen ziyaretçilerin kalıcı olması için mobil uyumlu reklam kampanyaları yürütmek gerekir.
Geri Dönüşleri Test Edin
Reklam vermekle kalmayıp reklamları değiştirin ve geliştirin. Bu değişimlerden sonra ne kadar ziyaretçi çektiğiniz ya da ne kadar satış yaptığınız konusunda istatistiklere bakın. Yapacağınız sıkı takipler neticesinde nelerin işe yaradığını göreceksiniz. Örneğin hangi anahtar kelimeler daha çok ziyaretçi çekiyor bu şekilde görebilirsiniz. Reklamları tek tip yayınlamak yerine varyasyonlarını denemeye devam etmelisiniz.
Google Analytics sayesinde verileri de kolaylıkla görebileceksiniz. Google tarafından bu veriler Google Ads hesabınıza gönderilir. İşte bu verileri baz alarak yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
Doğru şekilde yürütülen bir reklam kampanyasından çok ciddi geri dönüşler almak mümkündür. Ancak kampanyaları iyi yönetemezseniz sizin için kaynak israfı olacaktır. Unutmayın ki her tıklanma için reklam ücreti ödeyeceksiniz. Bu bütçe gelir olarak geri dönmelidir.
Google Ads ile firması olan, web sitesi olan, ürün ya da hizmet pazarlayan kişiler reklam vermektedir. Bu şekilde verilen reklamlar Google tarafından ilgili kullanıcılara gösterilir ve tıklanması sağlanır. Her bir tıklama sitenize ziyaretçi gelmesini sağlar. Ayrıca bu kişiler sitenizden mal ya da hizmet alarak müşteri kitlenize de kazandırılabilir.
Reklamlar için en az masrafı yaparak en çok verimi sağlamak gerekir. İşte bu hedefe ulaşmak için bazı ipuçlarına kulak vermeniz gerekir. İşte sizin için Google Ads reklam verme ipuçları nelerdir belirledik.
Açılış Sayfasını Yeniden Düzenleyin
Reklam verirken mutlaka genişletilmiş metin reklamları kullanın ve kullanılabilir tüm ilgi alanlarını doldurun. Reklam metniniz ile sitenizin açılış sayfasını aynı hedefe göre düzenleyin.
Başarılı bir reklam satışla sonuçlanmalıdır. Bunun için müşterideki ilk izlenim çok önemlidir. Açılış sayfanız reklamla tutarlı olmalı ve ziyaretçilerin sayfada kalmasını sağlamalıdır. Reklamda yer alan indirim ya da kampanyalar, diğer tüm vaatler açılış sayfanızda da yer almalıdır. Ziyaretçilerin bunlara tıklayarak sitede daha fazla kalması sağlanmalıdır.
Doğru Anahtar Kelime Seçimi
Reklam için anahtar kelime seçimi ile hitap ettiğiniz kitleye ulaşmak daha kolaydır. Kullanıcıların yaptığı arama ne istediklerini büyük oranda gösterir. Siz de bu anahtar kelimeleri bulabilirseniz tam olarak sizin mal ya da hizmetinizi arayan kişilere ulaşacaksınız.
Anahtar kelime eşleşmesinin doğru olması için negatif anahtar kelimeleri de optimize edin. Böylece sizin ürününüzü aramayan kişiler yönlendirilmez ve reklamlar daha isabetli olur. Ürünün ne olduğunu ve ne olmadığını söyleyerek en doğru kitleye ulaşabilirsiniz.
En fazla tıklanmayı hedefliyorsanız geniş eşleşme sizin için daha uygundur. Yani genel anahtar kelimeler kullanarak daha fazla kişinin reklamınızı görmesini sağlarsınız. Sitenizin ziyaretçi sayısını, popülerliğini arttırmak için doğru yöntemdir. Eğer nokta atışı satış hedefliyorsanız tam eşleşme içeren anahtar kelimeler kullanmak gerekir.
İlk kez Google Ads reklamı verenlerdenseniz önce geniş eşleşme sağlayan anahtar kelimeler hedefleyin. İlerleyen zamanlarda ise bu anahtar kelimeleri daraltarak tam eşleşme sağlayanları tercih edin. Örneğin ilk 1 ay geniş eşleşmeden sonra tam eşleşmeye doğru adım atabilirsiniz.
Coğrafi Bölgeleri Hedefleyin
Pazarınız hangisi olursa olsun mutlaka belirli bir coğrafi bölgeye odaklanmak gerekir. Sadece e ticaret işi yapanlar içi hedef coğrafi bölge çok geniş olabilir. Ancak oteller, avukatlar, tesisatçılar gibi fiziki olarak hizmet veren kişiler mutlaka coğrafi bölge belirlemelidir. Satış ihtimali olan bölgelerdeki reklamlara öncelik verilmelidir.
Mobil Cihaz Optimizasyonu Şart
Günümüzde internet kullanımı büyük oranda mobil cihazlar üzerinden yapılmaktadır. Bu yüzden mobil uyum şarttır. Mobil uyumlu olarak hızla yüklenen siteler daha çok tıklanmaktadır. Reklamlara tıklayarak sitenize gelen ziyaretçilerin kalıcı olması için mobil uyumlu reklam kampanyaları yürütmek gerekir.
Geri Dönüşleri Test Edin
Reklam vermekle kalmayıp reklamları değiştirin ve geliştirin. Bu değişimlerden sonra ne kadar ziyaretçi çektiğiniz ya da ne kadar satış yaptığınız konusunda istatistiklere bakın. Yapacağınız sıkı takipler neticesinde nelerin işe yaradığını göreceksiniz. Örneğin hangi anahtar kelimeler daha çok ziyaretçi çekiyor bu şekilde görebilirsiniz. Reklamları tek tip yayınlamak yerine varyasyonlarını denemeye devam etmelisiniz.
Google Analytics sayesinde verileri de kolaylıkla görebileceksiniz. Google tarafından bu veriler Google Ads hesabınıza gönderilir. İşte bu verileri baz alarak yeniden pazarlama yapabilirsiniz.
Doğru şekilde yürütülen bir reklam kampanyasından çok ciddi geri dönüşler almak mümkündür. Ancak kampanyaları iyi yönetemezseniz sizin için kaynak israfı olacaktır. Unutmayın ki her tıklanma için reklam ücreti ödeyeceksiniz. Bu bütçe gelir olarak geri dönmelidir.