Google Optimizasyonu Nedir?
Web sitenize çok sayıda içerik yüklüyor ancak yine de istediğiniz başarıyı sağlayamıyorsanız Google optimizasyonu yapmak şarttır. Web sitesinde yer alan içerikler Googel tarafından taranır ve dizine eklenir. Eklenen içerikler artık Google kullanıcılarına gösterilecektir. Ancak arama motorunda üst sıralara çıkmak için bu yeterli değildir.
Google optimizasyonu bir dizi işlemin beraber yapılmasını gerektiren bir bütündür. Bu kuralların uygulanması halinde reklam vermeye gerek kalmadan siteniz üst sıralara çıkacaktır. Google botları sitenize geldiği zaman Google SEO uyumuna da bakacak ve kodlayacaktır. Neler yapmanız gerektiğini söylemeden önce Google’ın nasıl çalıştığını öğrenmek fayda sağlar.
Google Arama Sonuçlarında Ne İster?
Herhangi bir ziyaretçi Google’da arama yaptığında Google dizinleri içinde anahtar kelimeler aranır. Aramayı içeren tüm sayfalar ziyaret edilir. Sayfalarda şu özellikler kontrol edilir:
Optimizasyon İçin SEO İpuçları
Sitede SEO yapılanması için anahtar kelime seçimlerine ek olarak şunları da yapmak gerekir:
İnternette arama yapan kullanıcıların amaçları 3 başlıkta toplanmıştır. Bunlar:
Sitenizi kim, ne bulmak için ziyaret ediyor sorusunu yanıtlayın ve kullanıcının gözünden içerikleri zenginleştirin. Google Optimizasyonu için bunlar işin esasıdır. Unutmayın ki bilgiye ulaşmak için yapılan aramalar tüm aramaların yüzde 80’i kadardır. Bu nedenle bilgiye değer verin.
Örneğin bir kullanıcı Samsung Edge özellikleri araması yapıyorsa telefon özelliklerini bulmak, telefon hakkında bilgi sahibi olmak istiyordur. Siteniz teknoloji sitesi ise bu anahtar kelimeye yoğunlaşmak gerekir. Samsung Edge özellikleri, Samsung Edge kamera, Samsung Edge ram gibi anahtarlarla konu detaylandırılabilir. Ancak bir kullanıcı samsung edge fiyat araştırması yapıyorsa zaten almaya karar vermiştir ve e ticaret sitelerinden fiyat karşılaştırması yapıyor olabilir. Bu anahtar kelime sizin siteniz için uygun değildir. Sitedeki her çalışma bu düşünme tarzına göre şekillendirilmelidir. Böylece hedef kitlenin tam istediği içerikleri sunarsınız.
Web sitenize çok sayıda içerik yüklüyor ancak yine de istediğiniz başarıyı sağlayamıyorsanız Google optimizasyonu yapmak şarttır. Web sitesinde yer alan içerikler Googel tarafından taranır ve dizine eklenir. Eklenen içerikler artık Google kullanıcılarına gösterilecektir. Ancak arama motorunda üst sıralara çıkmak için bu yeterli değildir.
Google optimizasyonu bir dizi işlemin beraber yapılmasını gerektiren bir bütündür. Bu kuralların uygulanması halinde reklam vermeye gerek kalmadan siteniz üst sıralara çıkacaktır. Google botları sitenize geldiği zaman Google SEO uyumuna da bakacak ve kodlayacaktır. Neler yapmanız gerektiğini söylemeden önce Google’ın nasıl çalıştığını öğrenmek fayda sağlar.
Google Arama Sonuçlarında Ne İster?
Herhangi bir ziyaretçi Google’da arama yaptığında Google dizinleri içinde anahtar kelimeler aranır. Aramayı içeren tüm sayfalar ziyaret edilir. Sayfalarda şu özellikler kontrol edilir:
- Aranılan kelime bu sayfada kaç kere geçiyor?
- Eş anlamlı ya da türevi kelimeler kullanılmış mı?
- Kelimeler nerede geçiyor? ( başlık, paragraf, URL…)
- Site kalitesi ne, spam mı?
Optimizasyon İçin SEO İpuçları
Sitede SEO yapılanması için anahtar kelime seçimlerine ek olarak şunları da yapmak gerekir:
- SEO’ya uygun sayfa meta başlıkları ekleyin.
- Her sayfaya özgün sayfa açıklamaları oluşturun.
- Anahtar kelimelerle SEO çalışması yapın. Sitenin kendi içerisinde link verin. Sayfa içi ve sayfa dışı linkler siteye yeni ziyaretçiler çeker. Sitenin güvenilir olduğunu kanıtlar.
- Tıklanması daha yüksek olan diğer sitelere link verin.
- Domain adını site konusuyla uyumlu seçin.
- Web site tasarımını kolay ve etkileyici şekilde belirleyin.
- Domain ve web site yaşı ne kadar büyükse o kadar iyidir, daha köklü bir site olduğu anlamına gelir.
- Hatasız bir kodlama yapın ki siteniz Google tarafından doğru anlaşılsın.
- Dizinlere ekleme yaparken de dikkatli olmalı ve kaliteli bir iş çıkarmalısınız.
İnternette arama yapan kullanıcıların amaçları 3 başlıkta toplanmıştır. Bunlar:
- Bilgiye ulaşmak için yapılan aramalar (nedir, nasıl yapılır, nasıl gidilir vs)
- Ticari araştırma için yapılan aramalar (fiyat vb)
- Yönelimi önceden belli olan araştırmalar ( belirli bir site aranması gibi)
Sitenizi kim, ne bulmak için ziyaret ediyor sorusunu yanıtlayın ve kullanıcının gözünden içerikleri zenginleştirin. Google Optimizasyonu için bunlar işin esasıdır. Unutmayın ki bilgiye ulaşmak için yapılan aramalar tüm aramaların yüzde 80’i kadardır. Bu nedenle bilgiye değer verin.
Örneğin bir kullanıcı Samsung Edge özellikleri araması yapıyorsa telefon özelliklerini bulmak, telefon hakkında bilgi sahibi olmak istiyordur. Siteniz teknoloji sitesi ise bu anahtar kelimeye yoğunlaşmak gerekir. Samsung Edge özellikleri, Samsung Edge kamera, Samsung Edge ram gibi anahtarlarla konu detaylandırılabilir. Ancak bir kullanıcı samsung edge fiyat araştırması yapıyorsa zaten almaya karar vermiştir ve e ticaret sitelerinden fiyat karşılaştırması yapıyor olabilir. Bu anahtar kelime sizin siteniz için uygun değildir. Sitedeki her çalışma bu düşünme tarzına göre şekillendirilmelidir. Böylece hedef kitlenin tam istediği içerikleri sunarsınız.