İnsanların İş İçin Sizi Kolayca Bulabilecekleri Sosyal Medya Profilleri Oluşturmak

sirdogukan

webmasterfrm
Üyelik Tarihi
5 Aralık 2020
Mesajlar
298
Beğeniler
0
Ticaret: 0 / 0 / 0
Eğer bir iş arıyor, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmaya çalışıyor, veya küçük de olsa bir iş yönetiyorsanız, işleriniz için sosyal medya bir anahtar olabilir. Öyleyse gelin, "Ben buradayım, benimle iş yap!" diyen bir sosyal medya duruşunu nasıl oluşturabiliriz, birlikte bakalım.

HERKESİN SİZİ BİLMESİNİ SAĞLAYIN


Bir çok insan kendini ifade etme konusunda olabildiğince rahat değil. Ancak bir sosyal medya duruşu ortaya koymak istiyorsanız, profilinizin üzerinde sıkı bir şekilde çalışmak gerektiğini baştan vurgulamak lazım.

İlk adımınız kendinizi anlatan bir biyografi oluşturmak olmalı. Aslında bütün ana noktaları iş konusundaki öne çıkan unsurlarla birleştirip kısa bir şey yazdığınızda bunu yapmış olursunuz. Güncel olması son derece mühim, bu da sık sık biyografinizi gözden geçirmenizi gerekli kılıyor.

  • İlham verici bir biyografiniz olsun. Sadece nereden nereye geldiğinizin değil, nereye gittiğinize dair de bir vizyonunuz olsun.
  • Aramalara yönelik anahtar kelimeler düşünün. İnsanların yazmayacakları uzun ifadeler yerine kısa ve özel orijinal kelimeler bulun.
  • Dürüst olun. Olmayacak şeyler yazmayın. Gerçekler basit bir Google aramasına bakar.
  • SOSYAL MEDYADAKİ PROFİLLERİNİZLE TUTARLI OLUN

    İlk etapta tek bir sosyal medya platformu üzerinde kendinizi ön plana çıkarmaya başlamış olabilirsiniz, ancak insanlar sizi tanıdıkça her platformda bilgilerin aynı olmasını sağlamak isteyeceksiniz. Bunu yapabilmek için:
  • LINKEDIN'İN GÜCÜNÜ YAKALAYIN

    Bağlantılar Linkedin'in en büyük gücüdür. Buradaki network biliyorsunuz sadece iş arayanlar için değil. Linkedin için, tabiri caizse, sosyal medya kişiliğinizin ötesinde gerçek hayattaki kariyerinizle alakalı profesyonel bağlantılar içeren bir dinamodur diyebiliriz. Linkedin, fark etmediğiniz pek çok özelliğe sahiptir. Geçtiğimiz yıllarda bazı konularda zayıflıklarının dile getirilmesine karşın, ilerleyen süreçte ciddi bir başarı elde etmiştir.

    Linkedin, Pinterest gibi içerikler sunan veya Twitter gibi anlık hıza sahip bir platform değildir. Aksine kişisel network'ünü ve tecrübelerini yukarılara taşımak için bağlantı kurmaya hazır çok sayıda profesyonelin bulunduğu bir ortamdır.
    • Linkedin profilinizi güncel tutun. İş tanımınız, geçerli pozisyonunuz, geçmiş iş tecrübeleriniz ve kendinize dair özet kısmını gerekli anahtar kelimeleri kullanarak doldurduğunuzdan emin olun.
    • Kendinizi abartmayın. Becerilerinizin seviyesini olduğundan daha fazla göstermeyin, dürüst olun. Günümüzde her şey Google sayesinde öğrenilebiliyor.
    • Mevcut projelerinizi ekleyin.
    • Bir iş arkadaşınız veya dostunuz için tavsiye yazın.
    • Özetinize röportajlar ve video içerikler ekleyin.
    • Değerinizi artırmak üzerine çalışmalar yapın, Linkedin'den gelen önerilerle profilinizi güçlendirin.
  • KİTLENİZİ TANIYIN

    Kime ulaşmaya çalışıyorsunuz? Cevabınız "herkes" ise ... tekrar düşünün.

    Sosyal Medya Stratejisti Rebekah Radice, "Hedef pazarınızı tanımladınız mı? Eğer tanımlamadıysanız, kitlelere sadece konuşmaktan başka bir şey yapmıyorsunuz demektir." diyor.

    Hedef pazarınız ister iş, ister kişisel amaçlı olsun, insanların ne aradığını ve sizinle niçin bağlantı kurması gerektiğini anlamanız önemlidir.

    Unutmayın, anlaşılmaz bir mesaja insanlar kulak asmayacaklardır. Bununla birlikte, iyi düzenlenmiş bir profille sunduğunuz mesaj, hem akılda kalıcı olacaktır, hem de hedefinizdeki kişilere ulaşmanızı sağlayacaktır.
    • Sunacağınız her hizmet için yaptığınız tanımlamalarda açık ve net olun.
    • Ortaya koyduğunuz değer ve çözüm üretebileceğiniz problemler konusunda açıklayıcı olun.
    • Muhatabınızın aklında iz bırakın ve işinizle onlarla nasıl etkişim kuracağınız konusunu iyi bilin.
    • Onların zamanlarını harcamayın ve becerileriniz nasıl bir pozisyonu gerektiriyorsa belirtin.
  • AKTİF KALIN

    Sosyal medya hesaplarınızda kendi uzmanlık alanınızla ilgili önemli içerikler paylaşmak tutarlılık için süper önemlidir. Aynı zamanda sizin için de yüksek bir motivasyon sağlar.

    Sosyal medyada küçük mini görüşmelerle günlük network'ünüzü sağlam tutun. Etkileşimlerinizi kimin izlediğini hiçbir zaman bilemezsiniz. Bu yüzden akıllıca ve profesyonelce hareket edin. Doğru bağlantılarınızı tamamen kaybetmeyin.

    AMACINIZI DUYURUN

    Yeni bir müşteri arıyorsanız veya yeni bir iş pozisyonu peşindeyseniz (şu anda çalışıyor olmanızın sizi kısıtlaması dışında) amacınızı dile getirme konusunda çekingen davranmayın. Becerilerinizi ve hakkınızdaki bilgileri öğrenebilmesi maksadıyla Linkedin profilinizi insanlara ulaştırmaya çalışın. En basitinden arada sırada Linkedin profilinizi tweet atabilirsiniz. Bir iş arayışı sürecinde zamanla her şey olabilir.

    Yeni müşteriler arıyorsanız, iyi bir izleniminizin olması gerekiyor. Blogunuzdaki hizmetlerinizi sunmaya insanları ikna etmek için profillerinizdeki değerli alanları kullanın. Bit.yl gibi kısaltma linkleri akıllıca kullanabilir ve kendinizi iş için akılda kalıcı kılabilirsiniz. Mesela, kendinizle alakalı bilgiler içeren bir sayfaya bit.ly/siraceddin gibi bir link oluşturabilirsiniz.

    Mevcut projeleriniz yahut uzmanlık alanlarınıza yönelik kısa videolar oluşturmak profilinizi güçlendirmeye önemli ölçüde yardım edecek, müşterilerin de size bakış açısına daha geniş bir perspektif kazandıracaktır.

    Umarım yukarıda ifade ettiklerim sizin sosyal medyadaki profillerinizi güçlendirme noktasında bazı fikirler vermiştir. Umarım hayalinizdeki iş imkanlarına kısa sürede kavuşur, aradığınız müşterilere ulaşırsınız.

    Yazıyı beğendiyseniz paylaşabilirsiniz.
 
Üst