- Üyelik Tarihi
- 7 Mayıs 2019
- Mesajlar
- 605
- Beğeniler
- 312
İster yeni ister deneyimli bir Ad Manager kullanıcısı olun, sistemde anlamadığınız bölümler olabilir. Bu hızlı başvuru kılavuzu, Ad Manager ağını oluşturan temel öğeleri öğrenmenizi sağlar.
Bu öğelerin her biri hakkında daha fazla bilgi edinmek için bağlantıları takip edin veya yardım merkezinde arama yapın.
Ad Manager'ın öngörme ve raporlar gibi birçok unsuru vardır ancak kampanyalarınızı yayınlamaya başlamak için oluşturacağınız temel öğeler bunlardır.
Bazı içerikler yalnızca Google Ad Manager 360 için geçerli olabilir.
Envanter, satabileceğiniz reklam alanlarınızdır. Ad Manager'da envanter şunlardan oluşur:
Reklam birimi, Ad Manager'da reklamların yayınlanabileceği alanı temsil eder. Her reklam birimi için etiketler oluşturabilirsiniz. Etiketler, kullanıcılar sayfayı ziyaret ettiğinde bir reklamın çağrılması için içeriğinizin içine yerleştirdiğiniz kodlardır.
Yerleşim, bir kerede tüm reklam birimlerinin hedeflenmesini kolaylaştıran reklam birimlerine yönelik isteğe bağlı gruplandırmadır.
Yayınlama
Envanteriniz varsa bu envantere reklam yayınlamalısınız. Ad Manager'da kampanyalarınız şunlardan oluşur:
Ad Manager'da siparişler, satır öğelerini, satır öğeleri ise reklam öğelerini içerir. Bir sipariş, Ad Manager'da reklamverenle yapılan sözleşmeyi belirtir. Başlangıç ve bitiş tarihleri vardır ve bir veya daha fazla satır öğesi içerebilir.
Satır öğesi, hangi reklam birimlerinin ve yerleşimlerin hedeflendiği de dahil olmak üzere, yayınlanacak bir reklam öğesinin veya reklam öğesi grubunun belirli yayın tarihleri, hedeflemesi ve fiyatları hakkında bilgi içerir. Her satır öğesi bir sipariş içinde yer alır.
Reklam öğesi; resim dosyası, video dosyası veya başka türden bir içerik gibi özel bir reklamdır. Kullanıcılara reklam öğesi yayınlanır. Bir reklam öğesinin yayınlanabilmesi için bir satır öğesiyle ilişkilendirilmesi gerekir. Bir reklam öğesi birden fazla satır öğesiyle ilişkilendirilebilir.
Her bir sipariş, bir reklamverenle de ilişkilendirilir. Reklamveren, Ad Manager'a eklediğiniz bir şirkettir.
Kullanıcılar, ekipler ve şirketler
Ad Manager, ağınıza erişen kişileri ve bu kişilerin yapabileceklerini ve görebileceklerini yönetmek için size çeşitli yöntemler sağlar.
Kendi kullanıcılarınızı yönetme
Ad Manager'da kendi kullanıcılarınızı yönetmek için şunları kullanabilirsiniz:
Kullanıcı, genellikle bir Google Hesabı ve e-posta adresiyle ilişkilendirilmiş bir kişidir. Her kullanıcıya atanan yerleşik veya özel bir rol vardır. Bu rol, kullanıcının görebileceklerini ve yapabileceklerini bildiren bir izinler veya kurallar grubundan oluşur.
Ağınızda Ekipler kullanılıyorsa erişimi daha da kısıtlayabilirsiniz. Ekip üyeleri yalnızca ekiplerine atanmış siparişlerle reklam birimlerini görebilir ve bunlarla çalışabilir.
Bu durum yalnızca Google Ad Manager 360 için geçerlidir.
Harici kullanıcıları yönetme
Ad Manager'da reklamverenlere ve ajanslara kendi kampanyaları için yalnızca okuma izni verebilirsiniz. Bunun için aşağıdakileri kullanırsınız:
Bir kişi, kendi kampanyalarını görüntülemek için davet ettiğiniz, dış varlıktaki bir kişidir. Tüm kişiler bir şirkete ait olmalıdır. Bir şirket, (örneğin, reklamveren veya ajans) böyle bir dış varlıktır.
Bu öğelerin her biri hakkında daha fazla bilgi edinmek için bağlantıları takip edin veya yardım merkezinde arama yapın.
Ad Manager'ın öngörme ve raporlar gibi birçok unsuru vardır ancak kampanyalarınızı yayınlamaya başlamak için oluşturacağınız temel öğeler bunlardır.
Bazı içerikler yalnızca Google Ad Manager 360 için geçerli olabilir.
Envanter, satabileceğiniz reklam alanlarınızdır. Ad Manager'da envanter şunlardan oluşur:
Reklam birimi, Ad Manager'da reklamların yayınlanabileceği alanı temsil eder. Her reklam birimi için etiketler oluşturabilirsiniz. Etiketler, kullanıcılar sayfayı ziyaret ettiğinde bir reklamın çağrılması için içeriğinizin içine yerleştirdiğiniz kodlardır.
Yerleşim, bir kerede tüm reklam birimlerinin hedeflenmesini kolaylaştıran reklam birimlerine yönelik isteğe bağlı gruplandırmadır.
Yayınlama
Envanteriniz varsa bu envantere reklam yayınlamalısınız. Ad Manager'da kampanyalarınız şunlardan oluşur:
Ad Manager'da siparişler, satır öğelerini, satır öğeleri ise reklam öğelerini içerir. Bir sipariş, Ad Manager'da reklamverenle yapılan sözleşmeyi belirtir. Başlangıç ve bitiş tarihleri vardır ve bir veya daha fazla satır öğesi içerebilir.
Satır öğesi, hangi reklam birimlerinin ve yerleşimlerin hedeflendiği de dahil olmak üzere, yayınlanacak bir reklam öğesinin veya reklam öğesi grubunun belirli yayın tarihleri, hedeflemesi ve fiyatları hakkında bilgi içerir. Her satır öğesi bir sipariş içinde yer alır.
Reklam öğesi; resim dosyası, video dosyası veya başka türden bir içerik gibi özel bir reklamdır. Kullanıcılara reklam öğesi yayınlanır. Bir reklam öğesinin yayınlanabilmesi için bir satır öğesiyle ilişkilendirilmesi gerekir. Bir reklam öğesi birden fazla satır öğesiyle ilişkilendirilebilir.
Her bir sipariş, bir reklamverenle de ilişkilendirilir. Reklamveren, Ad Manager'a eklediğiniz bir şirkettir.
Kullanıcılar, ekipler ve şirketler
Ad Manager, ağınıza erişen kişileri ve bu kişilerin yapabileceklerini ve görebileceklerini yönetmek için size çeşitli yöntemler sağlar.
Kendi kullanıcılarınızı yönetme
Ad Manager'da kendi kullanıcılarınızı yönetmek için şunları kullanabilirsiniz:
Kullanıcı, genellikle bir Google Hesabı ve e-posta adresiyle ilişkilendirilmiş bir kişidir. Her kullanıcıya atanan yerleşik veya özel bir rol vardır. Bu rol, kullanıcının görebileceklerini ve yapabileceklerini bildiren bir izinler veya kurallar grubundan oluşur.
Ağınızda Ekipler kullanılıyorsa erişimi daha da kısıtlayabilirsiniz. Ekip üyeleri yalnızca ekiplerine atanmış siparişlerle reklam birimlerini görebilir ve bunlarla çalışabilir.
Bu durum yalnızca Google Ad Manager 360 için geçerlidir.
Harici kullanıcıları yönetme
Ad Manager'da reklamverenlere ve ajanslara kendi kampanyaları için yalnızca okuma izni verebilirsiniz. Bunun için aşağıdakileri kullanırsınız:
Bir kişi, kendi kampanyalarını görüntülemek için davet ettiğiniz, dış varlıktaki bir kişidir. Tüm kişiler bir şirkete ait olmalıdır. Bir şirket, (örneğin, reklamveren veya ajans) böyle bir dış varlıktır.