Google Adwords Kampanya Çeşitleri

ares16

Paylaşım Ekibi
Üyelik Tarihi
15 Aralık 2020
Mesajlar
18
Beğeniler
3
Ticaret: 0 / 0 / 0
Google Adwords Kampanya Çeşitleri

Google Ads
ile potansiyel müşterilerinize en kısa yoldan ulaşabilirsiniz. Reklam kampanyaları ise oldukça çeşitlidir. Ulaşmak istediğiniz müşteri kitlesine göre reklamlarınızı şekillendirebilirsiniz. Bu nedenle Googel ads kampanya türleri, ne işe yaradığı, kimi hedeflediği gibi bilgileri edinerek reklamların daha verimli olmasını sağlayabilirsiniz.

Reklam vermek için en temel 2 kaynak web ve youtube’dır. Web sitelerinde metin veya görüntülü reklamlara yer verilirken, Youtube’da video reklamlar büyük bir yer tutar.

Web Reklamları

Google kullanıcılarının karşılaştığı reklamların tamamı için web reklamları diyebiliriz.

Arama Ağı Reklamları

Google ana sayfasında arama yapan kullanıcıların karşısına ilk olarak arama ağı reklamları çıkar. Arama sonucunda en üstte reklamlar listelenir. Sonra ise ilgili siteler altta yer alır. Örneğin telefon almak için arama yapan kullanıcıya telefon reklamları gösterilir. Sizin de telefon satışı yapan firma ya da e ticaret siteniz varsa bu reklamlardan verim alabilirsiniz. Mal veya hizmet satanlar için uygun bir reklamdır.

Reklamlar açık arttırma usulü ile sıralanır. En fazla CPC’yi veren reklam sahibinin reklamı en üstte görünecektir. Ayrıca anahtar kelime kalitesi de üst sırada yer almak için gereklidir.

Görüntülü Reklamlar

Kullanıcılar web sitelerinde gezerken reklam için ayrılmış kısımlarda karşılarına reklam çıkacaktır. Bilgisayar ya da mobil üzerinden yapılan gezintilerde ya da izlemelerde bu reklamları görebilirsiniz. Reklamlarda görüntü kullanılır. Genellikle kullanıcıların daha önce ilgilendikleri ya da ilgisini çekecekleri ürünler gösterilir. Bu reklamlara tıklanması halinde reklam sahibi ücret öder. Google Ads görüntülü reklamlar daha büyük kitlelere ulaşmayı ve marka bilinirliğini arttırmayı sağlar.

Alışveriş Reklamları

Google’da belirli bir ürün satın almak için yapılan aramalar için en iyi sonucu alışveriş reklamları sağlar. Örneğin telefon almak için arama yapan birisinin karşısına telefon ve fiyatı gösterilerek almaya teşvik edilecektir. Özellikle indirimli ürünlerin burada yer almasına gayret edilmelidir. Böylece müşteri çekme ihtimali daha yüksektir.

Alışveriş reklamı vermek için Google Ads yeterli değildir. Ayrıca Google Merchant üyeliği olması şarttır. Burada açacağınız hesabı Google Ads ile bağlamanız halinde artık reklam verebilirsiniz.

Youtube Reklamları

Video reklamlar
için en uygun platform Youtube’dır. En çok kullanılan video platformu olan buraya özel internet reklamları çekilmektedir. TV’de görmediğiniz reklamlar ya da TV reklamlarının uzun halleri burada yer alabilmektedir. Yine albümler, fragmanlar gibi daha pek çok reklam türü vardır.

Youtube reklamları Google Ads hesabı üzerinden oluşturulmaktadır. Burada reklam verenler genellikle daha büyük firmalardır. Kısıtlı bir kitle kullandığı için reklamlardan geri dönüş alma olasılığı daha yüksektir. Bu reklamlar da kendi içinde bazı türlere ayrılmaktadır.

Trueview Video Reklamları

Bu reklamlar videolardan önce ya da sonra yayınlanır. Uzun süreli videolarda araya giren video reklamlar da yine bu türdür. Youtube reklam verme halinde reklam izlenirse ya da tıklanarak etkileşim sağlanırsa ödeme yapılır. Bin reklamdan sonra faturalandırma yapılır. Metin, resim gibi reklamlar bu şekilde verilemez sadece video reklamlarıdır.

Video Discovery Reklamları

Bu reklam ise videonun küçük resim halinde gösterilmesi ve bir kaç satırlık açıklamasından oluşmaktadır. Video kendiliğinden oynatılmaz, kullanıcıların tıklayarak videoları açması gerekir. Bir nevi teklif mahiyetindedir. Arama yapan kullanıcıların ilgi alanına göre bu videolar önerilir.

Google Ads reklam kampanyaları oldukça çeşitlidir. Her reklam veren kendi faaliyet alanı ve hedef kitlesine göre reklam türünü seçebilir. Reklam bütçesini belirleyebilir. Bu reklam türlerinin hepsinde tıklanma başı ücret ödenir ve tıklanmayan reklamlardan ücret alınmaz.
 
Üst